історії розвитку системи методів профорієнтації

Профорієнтація, історія її становлення. Початок профорієнтації нерідко відносять до 1908 р. – до моменту відкриття першого профконсультаційного бюро в м. Бостоні (США). Однак згідно з іншою точкою зору профорієнтація з'явилася набагато раніше, у далекій давнині. Виникла профорієнтація з потреб розвитку людського суспільства, а тому вона, як і суспільство, має свою історію й передісторію. Природно, що профорієнтація не могла з'явитися раніше, ніж з'явилися професії, а отже, і потреба в орієнтації на ці професії. Історія появи деяких елементів оцінки профпридатності людини йде в г.


Історія становлення профорієнтації. Теорія профорієнтації. Методологія профорієнтації. Основи організації і планування профорієнтаційної роботи. [10] До методологічних питань профорієнтації відносяться і питання визначення і розвитку системи профорієнтації. Перш ніж сформулювати загальне визначення системи профорієнтації, розглянемо ряд вихідних положень: «1. Профорієнтація являє собою системну діяльність, що включають цільові установки, завдання, принципи, форми, методи, критерії ефективності, рівні, напрями, аспекти та інші системо - і структуроутворюючі елементи. 2. Система профорієнтації школярів є підсистемою загальної системи трудової та професійної підготовки.


Виділення профорієнтації як самостійної науки припускає серед інших важливих ознак наявність власних методів. Але в наукових дослідженнях із профорієнтаційних проблем використовуються методи педагогіки, психології, економіки, соціології, медицини. Тому не можна поки що стверджувати, що профорієнтація являє собою самостійну науку. Тема методів дослідження в професійній орієнтації у вітчизняній літературі частіше за все зводиться до викладення історії питання та до посилань на методичний арсенал, який використовується у психологічній науці. Тому краще звернутися до проблеми методу у психології як науковій дисципліні.


Основні методи профорієнтації. Сутність будь-якої методики - розширення можливостей самого психолога-практика. Наприклад, якщо психолог володіє природною чарівністю, високими импровизационными можливостями, життєвим і професійним досвідом і т. п., йому можуть і не знадобитися багато "ефективно працюючі" методики. Нижче представлені основні групи методів профорієнтації, складені у відповідності з виділеними раніше основними цілями профорієнтаційної допомоги. 1. Інформаційно-довідкові, просвітницькі методи


Професійна орієнтація, профорієнтація — заходи, спрямовані на ознайомлення людини з її здібностями й можливостями для того, щоб запропонувати їй вибрати одну з найбільш підходящих для неї професій з врахуванням потреб виробництва. Професійна орієнтація — це наукова дисципліна, яка допомагає людині обрати свою майбутню професію з урахуванням всіх її здібностей, потреб і бажань. Також професійна орієнтація містить технологію розвитку у людини позитивного ставлення до праці.


Зміст: ЗАПРОВАДЖЕННЯ: 3. 1. Історія становлення профорієнтації. 5. 2. Теорія профорієнтації. 7. «Отже, профорієнтація - це науково обгрунтованої системи підготовки молоді до вільної і самостійного вибору професії, покликана враховувати як індивідуальні особливості кожної особи, і необхідність повноцінного розподілу трудових ресурсів у інтересах суспільства. Останнім принципом у цій групі є принцип розвитку. Цей принцип відбиває ідею вибору такого фаху, яка надавала особистості можливість підвищення кваліфікації, збільшення заробітку, зі зростанням досвіду й фахової майстерності, можливість активної участі у громадському роботі, задовольняти культурні потреби особистості, потреба у житло, відпочинку і т.п.»[7].


системи соціальної орієнтації особистості у сформованій структурі продуктивних сил і виробничих відносин на сучасному етапі розвитку суспільства та включає цілі, завдання, принципи, форми, методи, критерії ефективності, рівні, напрями, аспекти та інші системоутворюючі та структуроутворюючі елементи. Розвиток людського потенціалу у суспільстві, вивчення суб’єктивних і об’єктивних факторів, що детермінують цей розвиток дають підстави розглядати профорієнтацію однією з найважливіших і найскладніших сфер суспільного буття. Профорієнтація – складна система соціально-економічних, психолого-педагогічних та медико-фізіологічних . Історія розвитку профорієнтації. План.


Ключові слова: профорієнтація, інституціоналізація профорієнтації, соціальний інститут, суспільство, суспільні відносини, соціальні процеси, соціальні потреби, соціальні статуси, соціальні ролі. Актуальність. За своїм призначенням система професійної орієнтації суттєво впливає на раціональний розподіл трудових ресурсів, вибір життєвого шляху молоддю, адаптацію її до професії. У період інтенсивного розвитку капіталістичного способу виробництва профорієнтація формується як специфічна галузь людського знання. На межі ХІХ-ХХ століть завдяки активному впровадженню у виробництво наукових досягнень розпочинається розвиток великої машинної індустрії.


На які важливі періоди поділяють розвиток профорієнтації як окремої галузі знання? *виникнення психотехніки; розвиток психології праці; виникнення профпсихології або психології професій. профорієнтологія; психологія професій. психотехніка; професійне становлення особистості. розвиток гігієни професій; психологія професій; психологія праці. Хто з вчених представляє другий період розвитку профорієнтації? Фредерік Парсон; Макс Вебер . Яка існувала система перевірки здібностей осіб, які бажали зайняти посади урядових чиновників у Стародавньому Китаї за 2200 років до н.е.? *музика, стрільба з лука, верхова їзда, уміння читати, рахувати, знання ритуалів і церемоній. здібність.ерудиція, лояльність до влади.


Історія розвитку, методологічні та теоретичні основи профорієнтації. 1.1 Історія становлення профорієнтації. 1.2 Теорія профорієнтації. 1.3 Методологія профорієнтації. 1.4 Виснок до І розділу. ІІ Розділ. Роль профорієнтації в підготовці старших школярів до про�. Профорієнтація як науково обгрунтована система підготовки до професійної діяльності та її вплив на вибір професії старшими школярами. Зміст. Вступ. І Розділ. Історія розвитку, методологічні та теоретичні основи профорієнтації. 1.1 Історія становлення профорієнтації. 1.2 Теорія профорієнтації. 1.3 Методологія профорієнтації. 1.4 Виснок до І розділу. ІІ Розділ. Роль профорієнтації в підготовці старших школярів до професійної діяльності.


Історія становлення профорієнтації. «Історія появи деяких елементів оцінки профпридатної людини вирушає в глибину століть. Це відноситься в основному до діагностики знань, умінь і здібностей. Вже в середині III тисячоліття до н.е. в Древньому Вавилоні проводили випробування випускників шкіл готуючи писарів. Отже, приведені вище історичні дані розглядувати як вказівка не на історію, а на передісторію виникнення профорієнтації.


Профорієнтація є складною науково-практичною системою ро-боти, оволодіння якою дозволяє практичному психологу та соціа-льному педагогу проводити профінформаційну та профконсульта-ційну роботу — групові та індивідуальні консультації з проблем вибору професії. При необхідності проводити відбір учнів у про-фільні класи в школах з диференційованим навчанням. 1.1 Історія виникнення і сучасний стан розвитку професійної орієнтації особистості. Основи професійної орієнтації вперше почали закладатися у Франції та Бельгії в кінці ХІХ та на початку ХХ століття. На засадах цієї системи базувалася робота з профорієнтації у випускних класах.


Історія становлення профорієнтаційної роботи. 1.2. Суть, мета, завдання та основні принципи професійної орієнтації. 1.3. Керування професійною орієнтацією. Вони визначили профорієнтацію як психологічно обґрунтовану систему заходів. У цей період в США (Бостон) та країнах Західної Європи з'явились перші лабораторії і бюро профорієнтації. У російській науці цей напрямок отримав розвиток у працях Г.І.Россолімо, В.В.Зеньковського, П.Ф.Кептєрєва та ін. У вітчизняній науці подальший розвиток профорієнтаці йні дослідження отримали у 30-60 роках XX ст. у працях А.С.Макаренка, В.О.Сухомлинського, С.Т.Шацького, які тісно пов'язували профорієнтацію з трудовим вихованням та навчанням.


План: 1. Спеціальна психологія 2. Структура спеціальної психології 3. Об’єкт та предмет спеціальної психології 4. Розвиток психолого-педагогічних методів дослідження за кордоном 5. Розвиток психолого-педагогічних методів дослідження в Україні та Росії 6. Методи інтегральної оцінки особистості дитини в контексті соціальної ситуації її розвитку 7. Методи дослідження структурних компонентів ос. Презентація на урок Психологія скачати.


Історія становлення профорієнтаційної роботи. 1.2. Суть, мета, завдання та основні принципи професійної орієнтації. 1.3. Керування професійною орієнтацією. Вони визначили профорієнтацію як психологічно обґрунтовану систему заходів. У цей період в США (Бостон) та країнах Західної Європи з'явились перші лабораторії і бюро профорієнтації. У російській науці цей напрямок отримав розвиток у працях Г.І.Россолімо, В.В.Зеньковського, П.Ф.Кептєрєва та ін. У вітчизняній науці подальший розвиток профорієнтаці йні дослідження отримали у 30-60 роках XX ст. у працях А.С.Макаренка, В.О.Сухомлинського, С.Т.Шацького, які тісно пов'язували профорієнтацію з трудовим вихованням та навчанням.


• відповідність змісту, форм і методів профорієнтаційної роботи потребам професійного розвитку особистості й одночасно потребам конкретного району (міста, регіону) у кадрах визначених професій і необхідного рівня кваліфікації. Щоб краще і глибше усвідомити й зрозуміти принципи професійної орієнтації, потрібно зупинитися більш детально на методологічних питаннях профорієнтаційної роботи. Але, перш ніж сформулювати загальне визначення системи профорієнтації, розглянемо низку вихідних положень: 1. Профорієнтація представляє собою системну діяльність, що включає цільові настанови, задачі, принципи, форми, методи, критерії ефективності, рівні, напрями, аспекти й інші системо- та структуроутворюючі елементи.


ВСТУП: 3 1. Історія становлення профорієнтації 5 2. Теорія профорієнтації 7 2.1 Об'єкти і принципи профорієнтаційної діяльності 8 3. Методологія профорієнтації 10 3.1 Визначення критеріїв ефективності профорієнтації 12 4. Основи організації і планування 13профорієнтаційної роботи 13 4.1 Основні організаційні засади профорієнтаційної роботи 13 4.2. До методологічних питань профорієнтації належать і питаннявизначення та розвитку системи профорієнтації. Перш ніж сформулювати загальне визначення системи профорієнтації,розглянемо ряд вихідних положень


Дещо з історії розвитку теорії методів навчання. Найдавнішою формою передачі соціального досвіду дорослих дітям був показ зразка дій, багаторазове їх повторення та відтворення, тобто репродуктивний метод. У ролі вчителів були батьки, дорослі, з якими жила дитина, і навчання відбувалося, як правило, індивідуально. З виникненням писемності навчання почало здійснюватися у школах переважно через заучування текстів і точне їх відтворення. Такий спосіб навчання пізніше дістав назву схоластично – догматичного, а методи, якими воно здійснювалося, – догматичними.


Цілі та завдання профорієнтації успішно реалізуються повною мірою тоді коли сама профорієнтація зможе обпертися на розвинену теорію й методологію. Отже профорієнтація це науково об рунтована система підготовки молоді до. Практична сторона містить у собі діяльність державних і громадських організацій підприємств установ.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

чудо пропись илюхина 3 часть ответы стр 31

японское шоу угадай где твоя жена

гдз математика 1 клас робочий зошит листопад відповіді 2 частина