технологія формування критичного мислення

Однією з порівняно недавно виникли технологій є технологія формування критичного мислення. Критичне мислення - мислення, що забезпечує вміння зайняти свою позицію з обговорюваного питання і вміння обгрунтувати її, здатність вислухати співрозмовника, ретельно обміркувати аргументи і проаналізувати їхню логіку; вміння не тільки опанувати інформацією, але і критично її оцінити, осмислити, прийняти. Це розумний, виважений підхід до прийняття складних рішень як слід чинити і в що вірити. Критичне мислення передбачає певну недовіру, сумнів в загальноприйнятих істинах. Думати критично значить проявля.


Технологія критичного мислення. Презентація на урок Педагогіка скачати. Критичне мислення — це складний ментальний процес, який починається із залучення інформації і закінчується прийняттям рішення. Слайд № 5. Слайд № 6. Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів. Слайд № 7. Характерні ознаки критичного мислення учнів початкових класів: Слайд № 8. Етапи навчання критичного мислення. Слайд № 9. Базова модель уроку має три етапи Перший етап - актуалізація Діяльність у фазі актуалізації.


Інтерес до критичного мислення як освітньої інновації з’явився в Україні, як і в інших пострадянських державах, близько десяти років тому. Натомість в освіті США і Канади цей напрям сучасної освіти розвивається вже майже півстоліття. Значна кількість ідей і положень цього напряму витримали перевірку часом і сьогодні потребують поширення і запровадження у наших школах. Разом з тим, хочу зауважити, що багаторічний досвід нашої співпраці з вчителями з опанування інноваційних технологій переконливо свідчить, що вчителі, які використовуватимуть інноваційні технології в межах традиційної освітньої системи, потребують спеціальної підготовки та великої підтримки з боку колег.


Технологія формування критичного мислення. Мислення є процесом опосередкованого і узагальненого відображення. людиною предметів і явищ об’єктивної дійсності в їх істотних властивостях, зв’язках і відношеннях. Відмінність мислення від інших психічних процесів. полягає в тому, що воно завжди спрямоване на розв’язування певної задачі. Критичне мислення включає сприйняття ідей та аналіз висновків; зістав-. лення їх із протилежними точками зору; розробку. системи доказів на підтримку відповідної точки. зору та обрання позиції, заснованої на цих дока-. зах. Критичне мислення є складовим процесом. тв.


Інтерес до технології критичного мислення як освітньої інновації з’явився в Україні близь ко десяти років тому. Натомість у освіті США та Канади цей напрям сучасної освіти розвиваєть ся вже майже півстоліття. Значна кількість ідей і положень такого підходу витримали перевірку часом і нині потребують поширення та запрова дження в школах. У цьому сенсі є очевидною життєва необхідність формування критичного мислення для вітчизняної освітньої системи. Тільки таким шляхом ми можемо стверджувати розвиток відповідно до вимог світового інформаційного суспільства та просу ватися далі у напрямі демократії.


Методика розвитку критичного мислення - організація навчального процесу згідно з положеннями теорії розвитку критичного мислення (С. О. Терно): 1) цілі навчання формулюються шляхом створення проблемних ситуацій; 2) використовується засіб навчання (дидактичні матеріали), що ознайомлюють учнів з принципами, стратегіями та процедурами критичного мислення; 3) зміст навчання подається у вигляді проблемних задач; 4) використовуються проблемні методи навчання, що створюють ситуації вибору; 5) проводяться.


Однією з технологій, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє його розвитку особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення. Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми відноситься до навичок ХХІ століття. Критичне мислення формується поступово, воно є результатом щоденної роботи вчителя й учня, з уроку в урок, з року в рік. Виділяю певні умови, створення яких здатне спонукати і стимулювати учнів до критичного мислення: час, очікування ідей . Критичне мислення — мислення самостійне. Учні повинні мати достатньо свободи, щоб мислити і самостійно вирішувати найскладніші питання. Мислити критично можна в будь-якому віці.


Саме з метою розвитку критичного мислення потрібно навчити дітей ставити питання. Учені вважають, що запитання дітей є своєрідною «потаємною лабораторією процесу пізнання». Типи запитань . Кожний тип запитань розрахований на певний тип мислення, сприяє формуванню певних уявлень, які, у свою чергу, сприяють глибшому розумінню. Мета провести учнів за допомогою запитань від найпростішого рівня мислення до найскладнішого; навчити їх найефективніше використовувати свої знання та ідеї. Можна подумати, що таке опитування є адекватним лише стосовно старших і найбільш розвинених учнів.


Впровадження технології розвитку критичного мислення забезпечує перехід від навчання, орієнтованого переважно на запам’ятовування, до навчання, спрямованого на розвиток самостійного свідомого мислення учнів. Технологія розвитку критичного мислення допомагає готувати дитину до життя в інформаційному суспільстві, вибирати серед невпинного потоку інформації головне, критично перевіряти отриману інформацію, співпрацювати з іншими. у ХХ ст. у США виникла ідея формування критичного мислення. Вона широко. представлена в працях відомих американських психологів ХХ ст.


4. Технологія розвиткуТехнологія розвитку критичного мисленнякритичного мислення –– це процес, організований учителем на уроці за допомогою спеціальних методичних прийомів і спрямований на активну діяльність учнів з осмислення, застосування, аналізу, узагальнення, оцінювання отриманої інформації, досвіду, рефлексії, міркувань або комунікації як керівництво до дії або формування переконання. 5. Технологія розвитку критичногоТехнологія розвитку критичного мислення надає можливість учителеві:мислення надає можливість учителеві: • активізувати мислення учнів; • мотивувати та стимулювати їхню діял.


2. Визначити особливості формування розвитку критичного мислення. учнів 4 класу засобом інтегрованого навчання. 3. Розкрити педагогічні умови розвитку критичного мислення учнів 4. Критичне мислення передбачає використання когнітивних технологій, які збільшують імовірність отримання бажаного результату, мається на увазі мислення, що характеризується контрольованістю, обґрунтованістю та цілеспрямованістю, тобто такий тип мислення використовують для розв'язання задач, формулювання висновків, імовірнісної оцінки та прийняття рішень [14, с.54].


Критичне мислення – це процес, який найчастіше починається з постановки проблеми, продовжується пошуком і осмисленням інформації, закінчується прийняттям рішення щодо розв'язання поставленої проблеми. Критичне мислення має такі характеристики: 1. Самостійність. Ніхто не може мислити за людину, висловлювати її думки, переконання, ідеї тощо. Мислення стає критичним тільки якщо носить індивідуальний характер. 2. Постановка проблеми. Критичне мислення досить часто починається з постановки проблеми, бо її розв'язання стимулює людину мислити критично. Початок розв'язання проблеми – це.


Технологія розвитку критичного мислення (ТРКМ) – педагогічна си-стема, спрямована на формування у школярів аналітичного мислення. У витоків цього напряму стояли такі видатні вчені, як Л. Виготський, Дж. Дьюї, М. Коул, Д. Вертч, Д. Брунер. Практика свідчить, що технологія розвитку критичного мислення є ефективним засобом для формування творчих здібностей учнів, яка дає змогу чітко й ефективно організувати творчий процес. Прийоми й методи ТРКМ спрямовані на формування творчих здібностей учнів і роз-витку їх творчого потенціалу. Перспективи подальших досліджень: визначення педагогічних умов формування творчих здібностей учнів в умовах STEM-освіти.


Технології формування критичного мислення молодших школярів на уроках української мови і читання. Критичне мислення – це складний соціально – психологічний феномен, базою утворення якого є у єдності та взаємодії генетичні, соціальні, світоглядні особливості людини. Під критичним мисленням розуміють здатність людини (природну чи сформовану) до самостійної оцінки: явищ навколишньої дійсності; інформації, наукових знань, думок і тверджень інших людей; уміння бачити їх позитивні й негативні сторони, а також прагнення до кращого, більш оптимального розв’язку проблем, завдань, до перегляду існуючих .


Технологія розвитку критичного мислення. Виступ підготувала учитель історії ШЗШ № 7 Н.В.Середа. Навчання без міркування – даремне, міркування без навчання – небезпечне. Конфуцій. Суть технології. Що таке критичне мислення й навіщо воно нам потрібне? Філософія. « Критичне мислення – це вміння логічно мислити та аргументувати». За визначенням О.Тягло. “ Просунута сучасна логіка ”. Літературна критика. Критичне мислення – процес обмірковування власних думок та причин виникнення певної точки зору, що передбачає послідовний ланцюжок операцій мислення. Що? Як? Чому? Для чого? Рівні мислення. ТВОРЧІСТЬ. ОЦІНЮВАННЯ.


Базова техніка формування критичного мислення може застосовуватися вчителем щодня. Її ключові етапи: 1. Виклик. Ціль – формування особистого інтересу для отримання інформації. 2. Зигзаг. Ця технологія допомагає учням детально осмислити тему та розвинути навички колективного критичного аналізу. Етапи заняття: · Учні діляться на робочі групи по 4-6 осіб. Перед кожною командою ставиться задача – спільно створити узагальнюючий текст за темою заняття в певному стилі (стиль – есе, лист другу, тези до конференції, стаття в профільний журнал, вірш тощо – можна визначити шляхом жеребкування). · Кожна робоча група спільно визначає ключові ідеї майбутнього тексту (опорні слова/ план/ схема).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

чудо пропись илюхина 3 часть ответы стр 31

японское шоу угадай где твоя жена

гдз математика 1 клас робочий зошит листопад відповіді 2 частина